Tilbake til alle arrangementer

Elise Båtnes & Louisa Tuck

  • Havlysttheateret, Ramme Rammeveien 90 1545 Hvitsten (kart)

— En musikalsk reise gjennom tid og kontinenter.

På denne konserten skal vi bli kjent med intet mindre enn to av frontfigurene til Oslo-filharmonien: konsertmester Elise Båtnes og solocellist Louisa Tuck. Disse fremragende utøverne tar oss gjennom en musikalsk reise gjennom hele det eurasiske kontinentet — fra snødekte fjell i Norge, til hektisk storbymylder og asiatiske stepper — med både folkemusikk og en solid dose humor og godt humør på veien. Velkommen til et intimt møte med stor musikk, fremført av to av våre ledende musikere!

Vår nye direktebuss t/r Oslo—Ramme kan bestilles her (bør forhåndsbestilles innen onsdag samme uke for å sikre plass). Alle konsertbilletter inkluderer tilgang til Havlystparken én time i forkant av konserten. Konsertens varighet er ca 1 time og 15 minutter og er uten pause.

Elise Båtnes, fiolin
Louisa Tuck, cello

Om programmet — med reiseskildringer fra Louisa Tuck:

Carl Gustav Sparre Olsen (1903—1984)
Folketone fra Lom

«We start in Lom, deep in the mountain range in central Norway, Norwegian composer Spare Olsen opens our concert with peacefulness and tranquility. Moving to the modern day, Howard Skempton delights us in 6 figures of solo cello. 6 different temperaments in short musical bursts, including a quick soirée into jazz pizzicato!»

Howard Skempton (f. 1947)
Six Figures for solo cello (2005)

Wolfgang Amadeus Mozart (1756—1791)
Duo for fiolin og bratsj (cello) i G-dur, K. 423

Reinhold Glière (1875—1956)
Utvalgte duostykker (Morceaux) for fiolin og cello, op. 39

«The Ukrainian born Reinhold Ernest Glière wrote a selection of French inspired duos for violin and cello, each highly emotional and romantically supercharged. Each flowing with colour and love.»

Alasdair Fraser (f. 1955)
Trip to Pakistan

Aleksey Igudesman (f. 1973)
For a Lease

As described by the composer, violinist, comedian and actor Aleksey Igudesman: “For Elise is one of Beethoven’s most-known pieces. For a Lease is not. Or not yet. Let’s be honest: the original, with all the respect I have for Beethoven, is not the most invigorating piece of music and is harmonically borderline kitsch at times. I tried to remove some of the kitschiness and make it more emotional and intimate in parts, while epic in others. Incidentally, did you know that on Beethoven’s original manuscript it said For Therese? Therese must have been pretty cheesed off when the work was published with someone else’s name on it!”

Johan Halvorsen (1864—1935)
Passacaglia for fiolin og cello i g-moll, etter tema av G. F. Händel (1893)

«The finale work for this concert is by Norwegian composer, Johan Halvorsen (one of the first principal conductors of the Oslo Philharmonic), the famous Passacaglia. Inspired by a theme of Händel. Both musicians, one Norwegian, one British, portraying different musical nationalities. A set of virtuosic variations for both instruments, a firm favourite for all string players!»

Velkommen til en eventyrlig opplevelse i Havlystparken!

Foto: Elise Båtnes (Tuck) / Louisa Tuck (Båtnes)

Forrige
Forrige
16. juli

Etterspill med Kim Rysstad & Trym Bjønnes

Neste
Neste
23. juli

Etterspill med Håkon Kornstad Trio